Nga Mohamed Taha

Nderimi me 21 të shtëna topi në Kajro gjatë funeralit të presidentit të ndjerë Hosni Mubarak, ishte një fund elegant për jetën e një burri, që ishte kryesisht i shqetësuar për ndërtimin e imazhit dhe kultit të tij të personalitetit. Në librin tim “Përçarja arabe”, e kam theksuar se si Mubarak ishte i prirur ta ndërtonte reputacionin e tij si një president xhentëllmen, i dashur nga njerëzit e tij, dhe i respektuar nga liderët në të gjithë botën.

Sipas bashkëshortes së tij egjiptiano-britanike Suzana, dëshira e tij për t’u dukur i zgjuar, i paraqitshëm dhe gjithmonë i pëlqyer nga të tjerët, ishte një obsession për të. Ishte kjo dëshirë për përsosmëri, që e bëri “faraonin” modern të emërohej kreu i akademisë së aviacionit ushtarak që kur ishte ende në të 30-tat.

Disa vjet më vonë, u bë komandanti i përgjithshëm i forcave ajrore. Roli që luajti Mubarak në luftën e vitit 1973 me Izraelin, e nxiti presidentin Anvar El Sadat ta emërojë si zëvëndësin e tij. Mubarak nuk ishte pranë Sadatit, kur ky u qëllua për vdekje nga oficerët e ushtrisë, gjatë një parade ushtarake në vitin 1981.

Në atë kohë shumë analistë menduan se ai do ta drejtonte vendin për një periudhë të përkohshme, përpara se drejtimin e vendit ta marrte një udhëheqës më i fortë. Por Mubarak u  bë presidenti më jetëgjatë i Egjiptit, duke qëndruar thuajse 30 vjet në pushtet.

Dhe ai mbijetoi aq gjatë, bazuar në talentin e vet të vetë-promovimit, ndërsa kontrolloi apo shtypi pa mëshirë kundërshtarët politikë. Edhe kritikët e tij më të ashpër, e pranojnë se duhen ca aftësi për të patur “një vdekje normale natyrale” në Egjipt, në një kohë kur gjithë presidentët e tjerë; Muhamed Nagib, Gamal Abdel Naser, Sadat dhe Muhamed Morsi, vdiqën në rrethana të dyshimta.

Lexo po ashtu:  Talebanët që shembën Teatrin, tani do t’i paguajmë 36 milionë euro.

Studimi im i vitit 2015 mbi personalitetin e Mubarakut, zbuloi se qëndrimi i tij i gjatë në pushtet,  u bazua në ndërtimin e kultit të personaliteti. Politologu i Universitetit të Anglisë Lindore, Xhon Strit thotë se politikanët dhe të famshmit në përgjithësi, kanë një identitet të përbashkët.

Për të pasur sukses në kulturën e re globale të të famshmëve, politikanët – ashtu si edhe të famshmit – duhet të mbështeten tek vetë-promovimi, reklamimi dhe krijimi i markës së tyre. Sipas Strit, politika moderne është bërë tashmë më shumë një çështje e marketingut, sesa e shkencës politike, duke sfiduar konceptet e marketingut tradicional, dhe udhëheqjen politike klasike. Dhe Mubarak ishte shumë i aftë në marketimin e vetes. Ai punësoi gazetarin e njohur, Makram Ahmed, për t’i shkruar fjalimet.

Ishte shumë i fiksuar të kishte një mbulim të gjerë mediatik të të gjitha aktiviteteve të tij. Mubarak sponsorizoi organizimin e festave ekstravagante çdo vit, në përkujtim të luftës së 6 tetorit 1973, duke lëvduar këngëtarët që performonin për të, dhe që këndonin këngë për nder të tij.

Propaganda, ishte një nga mjetet kryesore në ndërtimin e imazhit të tij, dhe shpërlarja e trurit të masave, i referohej konceptit të psikologut francez Gustav lë Bon mbi psikologjinë e turmave.

Kur u ngjit në pushtet, Mubarak premtoi ta mbronte demokracinë egjiptiane.

Gjithsesi, sistemi politik që ai adoptoi në praktikë ishte autoritar dhe shumë kufizues. Të drejtat universale, si liria e fjalës dhe liria e tubimit, u shkelën hapur. Një sistem autoritar, është baza e një kulti të fortë të personalitetit. Për Mubarakun, ishte veçanërisht i rëndësishëm imazhi i tij ndërkombëtar.

Lexo po ashtu:  Mali i Zi, shembulli kur Perëndimi humbet aleancën me korrupsionin

Ai u bë një nga zërat kryesorë në përpjekjet për zgjidhjen e konfliktit izraelito-palestinez, duke promovuar në mënyrë agresive idenë e një zgjidhjeje me 2 shtete. Në vitin 1989, imazhi i Mubarakut pësoi rritje të madhe, kur ngriti flamurin egjiptian në Taba, resortin që Izraeli e  kishte nën kontrollin e vet pas paktit të Camp David.

Kur Izraeli u tërhoq nga Sinai, këmbënguli që Taba, e cila kufizohet me portin izraelit Eilat, nuk ishte pjesë e Egjiptit, dhe se mbajtja e tij nën autoritetin izraelit nuk binte ndesh me traktatin e paqes Egjipt-Izrael në Camp David. Vendimi i arbitrazhit në shtator 1988, vërtetoi që Izraeli e kishte gabim.

Një moment tjetër që tërhoqi vëmendjen ndërkombëtare tek Mubaraku, ishte pushtimi i Kuvajtit nga Iraku i Sadam Huseinit. Egjiptianët luftuan përkrah amerikanëve, për të lehtësuar “çlirimin” e Kuvajtit, dhe në pushtimin e mëvonshëm të Irakut.

Pas kësaj, Mubarak ia doli të rikthente selinë e Lidhjes Arabe në Kajro, pas 10 vitesh bojkot pas marrëveshjes së paqes në Camp David me Izraelin në vitin 1978. Por në Egjipt, Mubarak pati më pak suksese. Marrëdhënia e tij me opozitën u bë gjithnjë e më konfliktuale, duke prekur fundin në vitin 2010, kur vendosi të përjashtojë të gjithë kundërshtarët nga parlamenti.

Ligjet e emergjencës, mbetën në fuqi për gati 3 dekadat e sundimit të tij. E fundit, por jo më  pak e rëndësishmja, Mubarak donte të vendoste djalin e tij Gamal si pasuesin e tij në postin e presidentit. Këto përpjekje u kundërshtuan në heshtje nga ushtria, që gjithsesi pati rastin të  thotë fjalën e saj gjatë rebelimit së janarit 2011, kur refuzoi të mbështesë Mubarakun, dhe u  bë palë me demonstruesit.

Lexo po ashtu:  Kosova nuk është provincë, Ne jemi të gatshëm të humbim shtetimin nga besnikëria që kemi për këdo që na ka ndihmuar qoftë edhe një herë.

Ndërkohë në raport me Vëllazërinë Myslimane, Mubarak i lejoi organizatës një nivel lirie. Ai lejoi që ajo të rritet, dhe të kontrollojë sindikatat e studentëve dhe shumicën e organizatave profesionale –  si të mjekëve, inxhinierëve dhe mësuesve – si dhe të vërë pasurinë e saj.

Por nga ana tjetër u përpoq ta kishte gjithnjë nën kontroll. Fakti që në funeralin ushtarak të Mubarakut, mori pjesë presidenti aktual, ish-gjenerali Abdel Fattah El Sisi, do t’i mbajë në konfuzion të plotë brezat e ardhshëm të egjiptianëve.

A ishte ky presidenti që nxorri në rrugë miliona egjiptianë për 18 ditë më radhë në muajt janar-shkurt 2011, dhe që i kërkonte Mubarakut të largohej, dhe se do të përballej me drejtësinë, dhe madje edhe me ekzekutimin? Cilat ishin ndjesitë e mijëra familjeve egjiptiane, që humbën të paktën njërin nga familjarët, apo që kanë një anëtar të familjes të gjymtuar, si pasojë e torturave gjatë këtij “revolucioni”?

Shumë prej tyre nuk kanë dëgjuar ende ndonjë përgjigje, se kush i vrau apo i plagosi të dashurit e tyre. Varrimi zyrtar ushtarak, konfirmoi një të vërtetë të hidhur:ushtarakët mbeten në krye të vendit, ashtu siç ka qenë për 70 vitet e fundit.

“The Converation” – Bota.al

Lini një Përgjigje

Adresa juaj email s’do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme janë shënuar me një *